تفاوت بین اسنوکر و استخر چیست؟

اگر این صفحه را پیدا کرده اید، احتمالاً از خود می پرسید که تفاوت بین اسنوکر و استخر چیست؟ اگرچه ممکن است شبیه به هم به نظر برسند، اما این دو بازی بسیار متفاوت هستند و با دانستن اصول اولیه هر کدام به سختی می توان آنها را اشتباه گرفت.

استخر چیست؟

استخر معمولا با یک توپ سیاه، 7 توپ زرد، 7 توپ قرمز و یک توپ نشانه سفید بازی می شود، اما بسته به نوع بازی می تواند متفاوت باشد. استخر روی یک میز با 6 جیب بازی می شود.

اسنوکر چیست؟

اسنوکر با 15 توپ قرمز، 6 توپ رنگی و 1 توپ نشانه بازی می شود - همه آنها کمی بزرگتر از توپ های استخر هستند. میزهای اسنوکر بزرگتر از میزهای بیلیارد هستند ، اما 6 جیب روی میز اسنوکر کوچکتر از جیب های روی میز بیلیارد است.

در حال حاضر، ما می توانیم برخی از تفاوت های عمده را ببینیم، یکی از آنها تعداد توپ های موجود در بازی است. به خواندن ادامه دهید تا در مورد بازی های مختلف بیشتر بدانید.

تفاوت در قوانین

استخر نوعی بازی بیلیارد است که با جیب انجام می شود. انواع مختلفی از استخر وجود دارد، اما در انگلستان، بازی کلاسیک (استخر 8 توپ) شامل 7 توپ زرد، 7 توپ قرمز، یک توپ سفید و یک توپ سیاه است. توپ‌های قرمز و زرد در یک مثلث حوضچه قرار می‌گیرند و توپ سیاه در وسط بالا قرار دارد. توپ سفید در انتهای مخالف جدول قرار می گیرد و مثلث حذف می شود.

بازیکن اول با ضربه زدن به توپ سفید با نشانه استخر خود شروع می کند و هدف آن شکستن مثلث توپ در انتهای دیگر است. اگر یکی از توپ‌های رنگی در جیب قرار گیرد، اکنون رنگ آن‌ها همین است و می‌توانند با استفاده از توپ سفید، یکی دیگر را در گلدان قرار دهند. حرکت آنها زمانی به پایان می رسد که در زدن توپ، توپ سفید یا رنگی حریف شکست می خورند یا توپ از روی میز خارج می شود. اگر بازیکن قبل از پایان توپ سیاه را بزند، شکست خورده است. هنگامی که تمام توپ های رنگی یک بازیکن در گلدان قرار می گیرد، آنها باید توپ سیاه را برای برنده شدن در گلدان قرار دهند.

اسنوکر بازی بسیار پیچیده تری است. هدف این است که به توپ سفید ضربه بزنید تا به نوبه خود به توپ های رنگی و صورتی برخورد کند و باعث شود آنها در یکی از شش جیب بیفتند. امتیازها برای توپ زدن قانونی طبق قوانین ذکر شده در زیر، یا زمانی که حریف مرتکب خطا شود، تعلق می گیرد.

توپ های اسنوکر زرد، سبز، قهوه ای، آبی، صورتی و مشکی که هر کدام امتیاز متفاوتی دارند، همگی در موقعیت خاصی روی میز قرار می گیرند. 15 توپ قرمز در یک مثلث به سمت لبه میز قرار می گیرند. بازیکنان به نوبت از نشانه اسنوکر برای ضربه زدن به توپ سفید استفاده می کنند تا توپ قرمز را به گلدان بزنند.

اگر آنها با موفقیت یکی را گلدان کنند، می توانند توپ رنگی را برای امتیاز به ترتیب خاص زرد (2)، سبز (3)، قهوه ای (4)، آبی (5)، صورتی (6)، سیاه ( 7). بین هر توپ رنگی، آنها باید یک گلدان قرمز قرار دهند. پس از نوبت هر بازیکن، توپ‌های قرمز در جیب‌ها می‌مانند اما توپ‌های رنگی به موقعیت اصلی خود باز می‌گردند. برنده بازیکنی است که در پایان بیشترین امتیاز را کسب کند.

تفاوت در جداول

میز بیلیارد استاندارد بریتانیا 7 فوت طول دارند، اما 6 فوت و 8 فوت نیز هستند (برخلاف میزهای بیلیارد آمریکایی که اندازه استاندارد جدول مسابقات آنها 9 فوت است). میزهای بیلی در انگلستان از نمد نمدی استفاده می کنند که باعث اصطکاک و کاهش سرعت توپ می شود.

میز اسنوکر معمولاً از میزهای بیلیارد کمتر و بزرگتر هستند، اما جیب آنها از میزهای بیلیارد کوچکتر است. اندازه استاندارد یک میز اسنوکر انگلستان با اندازه کامل 12 فوت × 6 فوت است که دو برابر طول یک میز بیلیارد 6 فوت است. میزهای اسنوکر از پارچه ای مشابه میزهای بیلیارد استفاده می کنند.

تفاوت در لوازم جانبی

توپ‌های استخر رنگی بریتانیا 2 اینچ هستند، اما توپ‌های سفید بریتانیایی فقط 1/17 اینچ هستند. نشانه های استخر بین بریتانیا و آمریکا متفاوت است، اما نشانه های بریتانیا معمولاً 8-9 میلی متر در نوک عرض دارند.

توپ های اسنوکر 2⅙» هستند که کمی کوچکتر از توپ های استخری است. برای قرار گرفتن در جیب های کوچکتر به توپ های کوچکتر نیاز است. طول نشانه های اسنوکر تقریباً به اندازه استخر است، اگرچه برخی از آنها نوک کمی کوچکتر دارند.

برای خرید میزهای زیبا و دست ساز مانند میز بیلیارد هفتمین میز اسنوکر پای ماهاگونی لاله و میز بیلیارد اسنوکر ساق ماهوگانی 6 فوتی توسط Padmore ، وب سایت ما را مرور کنید .

آیا می توانید روی میز بیلیارد اسنوکر بازی کنید؟

از نظر فنی - بله. با این حال، ابتدا باید مقدماتی را انجام دهید. شما باید با دقت شکل "D" اسنوکر را در انتهای میز خود بکشید، مطمئن شوید که بسیار مراقب باشید. برخی از بازیکنان ممکن است برچسب های نقطه ای بخرند و مشخص کنند که توپ های رنگی باید کجا بروند. شما باید مجموعه ای از توپ های اسنوکر خود را بخرید، زیرا این توپ ها بسیار متفاوت از توپ های استخر هستند.